Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Comunicarea in afaceri este importanta in orice job, orice industrie si in orice parte a lumii. Chiar și intreprinderile mici se confrunta cu provocari in comunicare. Literalmente, comunicarea cu oricine – fie colegii, clientii sau membrii comunitatii este necesara in viata de zi cu zi. Cu comunicarea eficienta se lupta majoritatea proprietarilor de afaceri mici sau mari. Din fericire, exista cateva metode care pot ajuta oamenii de afaceri sa-si imbunatateasca comunicarea.
1. Intelege-ti publicul

Este imposibil sa comunici eficient cu oricine, fara a ințelege in primul rand nevoile, interesele, preocuparile si asteptarile. Acest lucru este valabil atat in lumea de afaceri, cat si in vietile noastre personale. Primul pas este sa iei in considerare ceea ce este important pentru individul cu care vei comunica si ce intrebari sau obiectii ar putea avea. Apoi, in a decide modul de abordare a individului si ce mesaje cheie sa transmiti, asigura-te ca acestea sunt axate pe satisfacerea atat a nevoilor, cat si a preocuparilor sale.

2. Fii pregatit

Orice persoana care s-a angajat intr-o comunicare de afaceri fara o pregatire temeinica si a esuat lamentabil poate intelege importanta pregatirii. Pregatirea va varia in functie de situatia si importanta comunicarii, dar anumite situatii necesita mai multa pregatire decat altele. Efectuarea unei revizuiri anuale de performanta, raspunsul la o plangere a unui client, inaintarea unei cereri pentru o crestere de salariu sau livrarea unei prezentari de afaceri sunt toate exemple de comunicare care necesita o pregatire. Aceasta presupune conceperea mesajelor pe care doresti sa le transmiti, eventual scrie un script pentru a te ajuta sa-ti aduni gandurile si chiar exerseaza cu un prieten, coleg sau pe cont propriu, in fata oglinzii.

3. Intai asculta

Comunicarea eficienta in afaceri necesita in primul rand timp pentru a asculta punctul de vedere al celeilalte persoane. Incepe conversatia punand intrebari si de a asculta in intregime si cu atentie ce spune interlocutorul tau. Stephen Covey, autorul cartii “Cele 7 obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienti” a spus: “Cautati mai intai de a intelege.”