Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

In cartea sa, Valoarea umana a organizatiilor, Andrew Mayo ne arata cum trebuie sa arate managementul invatarii intr-o organizatie:

O adevarata organizatie care invata nu se preocupa doar de programele de training si de cursurile in afara locului de munca, ci adopta o viziune mai ampla asupra unui mediu de invatare ce cuprinde o gama mult mai larga de activitati. Cele patru moduri de invatare descrise mai jos ilustreaza aceasta idee.

  • Educatia

    – aceasta se refera la asimilarea si formarea de cunostinte si interpretari care duc la schimbarea “hartii mentale” a oamenilor. Educatia nu este limitata la studiul dedicat obtinerii unor diplome, oricat ar fi acestea de valoroase, ci include orice forma de invatare avand ca scop in primul rand imbogatirea gandirii. In aceasta categorie sunt incluse multe dintre programele scolilor de afaceri, unele sisteme de e-learning sau studiul individual bazat pe bibliografie si cercetare. In ceea ce priveste abordarea noastra in domeniul capabilitatii, educatia asigura, pe langa diplome si calificari necesare, cunostintee care fac parte din categoria know-how-ului. In plus, poate schimba atitudini si poate sprijini crearea retelelor de contacte.

  • Trainingul (instruirea)

    – aceasta vizeaza formarea de abilitati necesare desfasurarii activitatilor din companie, acumularea de know-how profesional si formarea unor comportamente personale.

  • Experienta

    – aici ne referim la invatarea rezultata din munca de zi cu zi a individului pe postul sau, plus sarcinile suplimentare care i se dau la locul de munca – proiecte, detasari, miscari in cariera, rotatia posturilor, responsabilitati speciale si asa mai departe. Experienta poate influenta si alte domenii ale capabilitatii: imbogatirea cunostintelor, abilitatilor si a retelei de contacte.

  • Invatarea de la altii

    – aceasta include coaching, mentoring, schimbul de experienta, asocierea la comunitatile de practica, participarea la seminare si conferinte. Coachingul se ocupa mai ales de domeniile problematice specifice, in care individul are nevoie de ajutor; mentoringul are un orizont de timp mai indelungat si esre indeplinit adesea nu de managerul direct al individului, ci de o alta persoana. Multe organizatii au proceduri formale privitoare la mentoring pentru anumite grupuri de angajati (cum ar fi absolventii). Aproape peste tot exista insa si retele de mentoring informal.

 

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: