Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Atentia are un rol important in majoritatea activitatilor umane. Zilnic, suntem supusi unei multitudini de stimuli (vizuali, auditivi, olfactivi, etc.), insa doar o parte dintre cei cu care intram in contact sunt perceputi in totalitate.

In ceea ce priveste activitatea profesionala, diminuarea distragerilor inutile si mentinerea unui focus indelungat reprezinta o conditie esentiala in obtinerea rezultatelor satisfacatoare. Cum fiecare problema isi are cauza, dificultatile mentinerii atentiei sunt generate de mai multe motive.

Iata cum, o abilitate dobandita inca din nastere devine treptat dificil de controlat in anumite situatii. Cel mai bine cunoscut factor responsabil de eficienta scazuta a concentrarii este oboseala.  De-a lungul unei zile cu un program de lucru incarcat care vine la pachet cu  numeroase sarcini si activitati complexe, starea de oboseala se instaleaza involuntar .  Totodata, dispozitia, buna sau mai putin buna, influenteaza semnificativ focusul in timpul programului de lucru.

Studiile arata ca stapanirea emotiilor reprezinta un bonus semnificativ in controlul atentiei. Psihologul Victor Johnson spune despre emotii ca sunt “amplificatori hedonistici cu discernamant”,  referindu-se la capacitatea lor de a directiona atentia spre anumite lucruri in functie de incarcatura emotionala care ne leaga de acestea si de a ne indeparta de cele pe care le percepem ca fiind mai putin semnificative. Intelegerea si reglarea emotiilor ar putea fi o prima solutie in problematica dirijarii atentiei.

Capacitatea  de a fi atent se construieste prin exercitiu. Cateva dintre tehnicile folosite in obtinerea acestui skill sunt: meditatia, pastrarea unui jurnal personal, timpul liber petrecut in natura, mentinerea activitatii fizice necesare unei bune functionari si respectarea orelor de somn. Acest gen de activitati au rolul de a mentine focusul activ chiar si in cele mai extenuante zile, de a face mai clara diferenta intre util si nefolositor si de a controla cu usurinta fluxul emotiilor.

Evita obstacolele care duc la pierderea atentiei. Atentia este finita, iar atunci cand au loc anumite pierderi ale acesteia, capacitatea ta de a ramane focusat si prezent devine limitata. Retelele sociale si gadgeturile care par a fi aproape vitale in viata multora dintre noi constituie reale pericole pentru controlul atentiei, producand in mod repetat senzatia ca ar putea reprezenta ceva urgent sau ca pot fi prioritizate printre multe alte task-uri.  Aceste distrageri au rareori o importanta majora.

Astfel, concentrarea mentinuta asupra unei sarcini fara a fi distras este una fundamentala in vederea indeplinirii obiectivelor de la job si în viata de zi cu zi. Imediat ce ti-ai facut clara decizia de imbunatatire a atentiei, urmatorul pas al procesului ar fi stabilirea obiectivelor prin care iti doresti sa faci asta.