Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Stresul este o parte inevitabila la locul de munca, dar odata ce atinge un anumit nivel, acesta ajunge sa aduca dupa sine o serie de efecte negative, precum scaderea productivitatii si eficientei persoanei in cauza sau lipsa controlului emotional. Asadar, pentru controlul stresului determinat de problemele ce tin de domeniul profesional, iata o serie de sfaturi pe care sa le iei in calcul.

  • Organizeaza-te.

Nesiguranta si haosul induc intotdeauna un nivel mai ridicat de stres. Aici vorbim atat despre ordinea din obiectele din jurul tau, cat si despre organizarea ideilor in minte. Asadar, aranjeaza-ti lucrurile de pe birou si din rafturi, dar pune pe hartie si toate lucrurile pe care le ai de facut si ideile pe care ai dori sa le pui in practica. In momentul in care stii ca poti sa gasesti orice lucru la locul lui, la orice moment, vei fi mult mai linistit si te vei putea concentra mai bine pe ceea ce ai de facut.

  • Stabileste-ti un program potrivit tie.

De foarte multe ori nu munca in sine este cea care iti ridica nivelul de stres, ci ceea ce se leaga in mod indirect de ea. Un foarte bun exemplu consta in traficul incarcat sau in aglomeratia din mijloacele de transport. Mai bine pleci cu 10 minute mai devreme de acasa pentru a evita momentele critice de aglomeratie. Ideal, dar nu posibil pentru toata lumea, este sa incerci negocierea programului de lucru cu superiorii.

  • Gandeste pozitiv.

Desi suna ca un cliseu al zilelor noastre, numeroase studii arata ca nivelul de stres poate fi scazut prin gandurile pozitive. Acest lucru nu presupune sa te gandesti la copaci cu flori si campuri cu maci, pentru ca, in scurt timp dupa ce vei reveni la sarcinile tale, stresul va reaparea. Gandeste-te si incearca sa iti fixezi in minte, spre exemplu, trei aspecte pozitive ale carierei tale sau cel mai important lucru pe care l-ai invatat dintr-un esec.

  • Nu fi rau cu tine si nu te neglija.

Munca, munca si iar munca. Pare a fi deviza multor persoane. Ei bine, daca iti setezi mintea si activitatile strict pe acest aspect, in mod cert vei deveni nefericit si vor aparea chiar stari de anxiozitate. Asadar, nu iti neglija vacanta, serile petrecute cu familia sau prietenii si hobby-urile.

  • Imbunatateste-ti stilul de viata.

In primul rand, nu neglija orele necesare de somn. Din ce in ce mai multe cercetari au condus la concluzia ca o persoana care nu se odihneste in mod corespunzator este mai stresata, mai putin eficienta, mai trista si sa nu vorbim de celelalte efecte negative asupra sanatatii.

In al doilea rand, pastreaza o dieta echilibrata. Cu toate ca este mai simplu asa, nu iti face un obicei din a manca de la fast-food-uri sau tonomate. Totodata, ai grija de aportul de nutrienti pe care il consumi, caci, altfel, vei fi mult mai putin rezistent la stres si, in acelasi sens, vei deveni foarte irascibil.

Mai multe despre controlul nivelului de stres poti afla din workshopul “Cum sa te lupti cu stresul”