Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Cel mai mare pericol pentru o intreprindere antreprenoriala este comunicarea defectuoasa.Indiferent ca vorbim pe plan intern sau de relatiile cu clientii.

Comunicarea ineficienta cu clientii este posibil sa  conduca la o intrerupere a contractului, la neintelegeri costisitoare sau timp pierdut. Pe plan intern poate demoraliza angajatii sau le poate diminua eficienta.

Cele mai bune relatii si afaceri se construiesc in jurul comunicarii eficiente.

Cand comunicati cu clientii trebuie sa fiti mai mult decat bun diplomati sau persuasivi. Trebuie sa stiti cum sa va folositi vocea si inflexiunile vocii pentru a nu da senzatia, informatia sau posibilitatea interpretarii informatiilor gresit.

Spre exemplu in limba chineza fiecare sunet, in functie de cum este pronuntat, inseamna altceva. Silaba ” Ma” poate insemna ”mama” fiind pronuntata pe tonalitate inalta si ”cal” pronuntat cu cadenta si tonalitate baritonala. Chiar daca in limba romana nu este la fel de complicat, cadenta silabelor, inflexiunile vocii afecteaza ce poate interpreta, sau nu, clientul sau potentialul tau client.

Putem imbunatatii comunicarea cu clienti in mai multe moduri. Iata 3 dintre acestea:

  1. Fii atent la intreruperi

Trebuie sa fim atenti la momentele de pauza din vorbire, din ceea ce comunicam. Daca facem pauze prea lungi in vorbire, in transmiterea informatiei este posibil sa pierdem informatia pe drum si clientul sa nu mai inteleaga.

 

  1. Clientii tai nu cunosc tehnologia la fel de bine ca tine

E bine sa arati ca iti cunosti domeniul, dar nu uita ca cei care apeleaza la tine apeleaza fix din acest motiv – ei nu cunosc pe deplin domeniul deci nici limbajul de specialitate. Nu face exces de zel folosind cuvinte tehnice excesiv. Incearca pe cat posibil sa faci analogii cu lucruri pe care toti le cunoastem. Cu toate acestea, ai grija sa ramai in marja subiectului, pentru ca altfel este posibil sa pierzi cu totul clientul si subiectul discutiei.

  1. Clientii sunt mult mai interesati de ce poti face decat de ceea ce nu poti face.

Incearca pe cat posibil sa eviti negatiile sau intrebarile negative. Acestea duc deobicei la pauze lungi, raspunsuri derutante sau pot face clientul sa se simta inconfortabil. Spre exemplu in loc sa il intrebi

” Nu aveti Word-ul instalat?” incearca sa il intrebi ” Este adevarat ca nu ati instalat programul Word?” sau lasa intrebarea cu final deschis ”Ce program substitut  pentru Word aveti instalat ?” lucrurile puse altfel duc la o comunicare constanta, fara pauze prea lungi. Iar daca faci o afirmatie in loc de ”Nu va putem ajuta pana in momentul in care…” incercati o formulare de tipul ” Va rog sa… pentru a va putea ajuta”. Astfel lucrurile nu vor fi prost interpretate si nu vor genera posibile conflicte.

 

Daca doriti sa stiti mai multe despre comunicare, va invitam la training-ul nostru pentru corporatiiTraining comunicare personalizat pentru companii”

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: