Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Un mod bun de a conduce este acela de a-i ajuta pe oamenii care nu fac lucruri bune sa faca lucruri bune, iar pe cei care fac lucruri bune sa faca lucruri si mai bune.

– Jim Rohn, antreprenor American.

Ce este un lider slujitor?

Robert K. Greenleaf este cel care a inventat expresia “lider slujitor” in 1970 in eseul sau , “Slujitorul ca un lider”. Cu toate acestea, este o expresie pe care oamenii o folosesc de secole.

Ca lider slujitor, te concentrezi in prmul rand pe nevoile altora, mai ales pe membrii echipei tale. Iei la cunostinta si perspectivele acestora si le oferi sprijinul tau pentru a-si indeplini obiectivele personale, ii ajuti sa ia decizii si construiesti un sentiment de comuniune cu echipa ta. Acest lucru duce la o legatura stransa intre tine si echipa pe care o conduci si vei avea parte de mai multa incredere din partea ei.

A fi un lider slujitor nu reprezinta un stil sau o tehnica de conducere. Mai degraba este un mod de comportament care se adopta de-a lungul timpului. Cu toate acestea, conducerea slujitoare este problematica in cultura ierarhica in care se asteapta ca managerii sau liderii sa ia toate deciziile.

Foarte important:

Aminteste-ti ca a fi un lider slujitor insemna a te concentra pe nevoile altora, nu pe sentimentele lor. Nu evita luarea unor decizii sau faptul de a da echipei tale un feedback negativ atunci cand este necesar.

Cum sa devii un lider servant?

Potrivit lui Larry C. Spears, fostul presedinte al “Centrului pentru lideri slujitori”, acestea sunt cele mai importante caracteristici ale liderilor slujitori:

  1. Ascultare
  2. Empatie
  3. Constientizare
  4. Convingere
  5. Angajamentul
  6. Construirea unei comunitati

1. Ascultare

Vei ajuta oamenii mult mai bine atunci cand ii vei asculta cu atentie entru a intelege ceea ce spun. Pentru a-ti imbunatati abilitatile de ascultare, dezvolta-ti planul personal de invatare, da oamenilor atentie deplina, fii atent la limbajul corpului lor, nu ii intrerupe inainte de a termina de vorbit si da-le feedback in legatura cu ce au spus.

2. Empatie

Liderii slujitori trebuie sa depuna eforturi pentru a intelege intentiile si perspectivele altor oameni. Poti fi mai empatic lasand temporar deoparte punctual tau de vedere, evaluand perspectivele altora si apropiindu-te de situatii cu o minte deschisa.

3. Constiinta de sine

Constiinta de sine este abilitatea de a te privi, de a vedea in profunzimea emotiilor tale si a comportamentului tau si a lua in considerare modul in care acestea afecteaza oamenii din jurul tau. Iti poti dezvolta constiinta de sine prin cunoasterea punctelor tale slabe si a punctelor forte. Adauga asta in planul tau de invatare si cere feedback altor persoane in legatura cu ele. De asemenea, incearca sa iti gestionezi emotiile astfel incat sa iei in considerare modul in care actiunile si comportamentul tau ar putea afecta pe altii.

4. Convingerea (Induplecarea)

Liderii slujitori folosesc puterea de convingere mai degraba decat autoritatea, pentru a incuraja oamenii sa ia masuri (sa actioneze). Urmaresc, de asemenea, sa construiasca un consens in grupuri, astfel incat toata lumea sa accepte decizii. Exista mai multe instrumente si modele care pot fi folosite pentru a fi mai convingator, fara a deteriora relatiile si fara a profita de altii. De asemenea, ar trebui sa-ti construiesti puterea de expert – atunci cand oamenii te percep ca pe un expert, exista o probabilitate mai mare sa te asculte atunci cand vrei sa-i convingi sau sa-i inspiri.

5. Angajamentul

Pentru evolutia oamenilor, Liderii slujitori sunt dedicati dezvoltarii personale si profesionale a tuturor membrilor care alcatuiesc echipele lor. Pentru a-ti dezvolta echipa, asigura-te ca folosesti evaluarile cu privire la nevoile de training pentru a le intelege nevoile de dezvoltare si pentru a le da abilitatile de care au nevoie pentru a-si efectua munca in mod eficient. De asemenea, descopera-le obiectivele personale si vezi daca poti sa le dai proiecte sau responsabilitati suplimentare pentru a-i ajuta sa le atinga.

6.  Construirea unei comunitati

Ultima caracteristica are de a face cu construirea unui sentiment de comunitate in compania ta. Poti face acest lucru prin oferirea de oportunitati pentru ca oamenii sa interactioneze unii cu ceilalti in cadrul companiei. De exemplu, ai putea organiza evenimente sociale, cum ar fi pranzul cu echipa sau gratare. Proiecteaza mediul de lucru astfel incat sa incurajezi oamenii sa vorbeasca informal departe de birourile lor si dedica primele minute din intalniri pentru conversatii care sa nu fie legate de munca. Incurajeaza oamenii sa-si asume responsabilitatea pentru munca lor si reaminteste-le ca ceea ce fac ei la munca, contribuie la succesul si obiectivele generale ale companiei.

Concluzia?

Esti un lider slujitor atunci cand te concentrezi pe nevoile altora inainte de a le lua in considerare pe ale tale. Este mai mult o abordare pe termen lung decat o tehnica pe care o poti adopta in situatii specifice.

Ai o functie de conducere si vrei sa iti eficientizezi relatia asupra echipei?

Vrei sa inveti cum sa iti conduci echipa si mai bine si sa obtii, alaturi de ea, rezultate remarcabile?

Vrei sa inveti sa fii un lider pentru cei din jurul tau, chiar daca nu lucrezi intr-o pozitie de conducere?

Atunci te asteptam la Trainingul “Liderii Se Fac, Nu Se Nasc”. Pentru mai multe detalii, CLICK AICI!

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: