Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Orice om de vanzari trebuie sa stie cum sa aduca si cum sa pastreze clientii, iar pentru ca acest lucru sa se intample, el trebuie sa castige increderea acestora si sa isi pozitioneze compania ca una de maxima credibilitate. Iata o serie de cinci sfaturi pentru obtinerea acestor doua elemente extrem de importante pentru dezvoltarea oricarei afaceri.

     1. Nu vinde solutii. Vinde solutia potrivita clientului.

Uneori, cea mai mare greseala a oamenilor de vanzari este faptul ca prezinta o lista de beneficii care nu au nicio relevanta asupra activitatii clientului. Astfel, inainte sa incepi discutiile, documenteaza-te cat mai bine si fa-ti o idee cat mai clara despre nevoile clientului vizat, apoi gandeste-te ce solutii poti oferi pentru a le acoperi.

     2. Prezinta adevarul si numai adevarul.

Ai grija ca ceea ce promiti ca vei oferi sa corespunda in totalitate cu realitatea. Minciunile atrag un client, poate, dar o singura data, iar obiectivul tau este sa ai consumatori fideli. Ei bine, fidelitatea este legata strict de incredere si, automat, de credibilitate.

      3. Invata sa spui nu.

Foarte multi oameni de vanzari nu pot refuza un client. Ei bine, daca cineva iti cere o serie de servicii pe care compania le poate realiza intr-o saptamana, nu ii spune clientului ca le poate primi in doua zile. Mai bine, explica-i cat de complex este serviciul respectiv si cat timp de lucru necesita. Altfel spus, transforma punctele slabe in oportunitati.

     4. Nu accepta cadouri.

Exista o serie de clienti care, pentru a-si facilita procesul de negociere, ofera anumite atentii oamenilor de vanzari. Ei bine, nu accepta sub nicio forma astfel de cadouri, pentru ca renumele companiei pe care o reprezinti va avea de suferit si la scurt timp si tu vei fi afectat.

     5. Cand apar probleme, rezolva-le.

Ai finalizat o tranzactie si, acum, clientul nu este multumit de ceea ce a primit sau exista o problema cu produsul, serviciul furnizat. In loc sa dai vina din stanga in dreapta, trebuie sa te ocupi in mod urgent de problema. Chiar daca nu poti rezolva in mod direct anumite aspecte, cum ar fi o defectiune tehnica, fii reprezentantul clientului in fata companiei si al companiei in fata clientului. Altfel spus, ajuta-l pe client sa beneficieze in conditii optime de produsul sau serviciul pe care i l-ai vandut, in cel mai scurt timp si, totodata, ajuta compania sa isi mentina credibilitatea.