Managerul de vanzari este unul dintre oamenii cheie in profitul companiei. Managerii pun la punct strategia de abordare, planifica totul pas cu pas, fac cercetarea de piata, fixeaza preturile, se gandesc la dezvoltarea produselor, campanilor si stabilesc unde se vor deschide noi magazine sau puncte de vanzari.

Insa mai important  de atat, managerul de vanzari este cel care se ocupa de echipa de vanzari. Este cel care ajuta agentii de vanzari sa isi dezvolte talentele. Sa treaca de la nivelul unui agent care se descurca bine, la nivelul unuia de exceptie si unul care se descurca binisor, sa devina un agent bun.

 

Cel mai adesea si cel mai indicat este ca unul dintre oamenii din departamentul de vanzari sa ocupe aceasta pozitie, insa nu orice agent de vanzari cu experienta mare este si un manager de vanzari bun. Spre exemplu, primul lucru de care o sa se loveasca un proaspat manager de vanzari o sa fie proprii lui colegi.

In definitiv, este cel putin ciudat sa te uiti la un coleg care mai ieri era pe aceeasi pozitie cu tine ca la un superior. Asadar, proaspatul manager trebuie sa poata face fata acestei situatii.

Ce calitati trebuie sa aiba un manager de vanzari?

Printre cele mai importante calitati se enumera:

1.Stiu sa transforme totul in aur

David Lewis, CEO OperationsInc insista asupra faptului ca un bun manager de vanzari nu vine, in general, din randul celor mai buni oameni in executia vanzarilor. De cele mai multe ori cei mai buni manageri vin din randul codasilor in vanzari. Acest lucru survine in urma faptului ca acesti oameni, desi mai slabi in executie, stiu jocul si pot sa creeze un plan, o strategie si pot organiza lucrurile foarte bine.

In contrast, cei mai buni oameni din vanzari sunt atat de orientati spre executia, incheierea vanzarii incat nu o sa lase un novice sa invete. O sa intervina imediat pentru a nu pierde vanzarea.  Iar acest lucru inseamna ca cel din pozitia de manager renunta la una dintre cele mai importante calitati pe care trebuie sa le aiba: sa ii ajute pe ceilalti sa isi atinga adevarul pontential.

2.Acestia vorbesc mai mult despre “noi” decat despre “eu”

Cei mai buni manageri de vanzari sunt cei care se identifica cu ideologia, misiunea, valorile si clientela companiei. Astfel, acestia pot servii clientii in cel mai bun mod posibil.  Indiferent de situatie, un manager de vanzari foarte bun trebuie sa poata promova:

  • Spiritul de echipa
  • armonia in mediul de munca
  • Regula “80-20” a ascultatului. Sa asculti de 4 ori mai mult decat vorbesti.

 

3.Experienta isi spune cuvantul

Atunci cand se pune problema promovarii cuiva pe postul de manager de vanzari trebuie sa stii ca se va descurca. Cu cat omul promovat este mai vechi in firma, cu atat acesta cunoaste mult mai bine clientii, ideologia, valorile si strategiile. Minimum recomandat este de 7 ani. In plus, un om care cunoaste deja cum merg lucrurile in interiorul firmei o sa se descurce mult mai usor cu noua pozitie atat in fata clientiilor, cat si in fata colegilor.

4.Trebuie sa isi doreasca sa ridice noi standarde

Cei care se inteleg nu doar cu colegii si clientii, dar si cu alte departamente ale firmei pot fi considerati lideri, daca nu prin statut, prin exemplu. Acestia sunt oamenii care nu isi doresc doar sa pastreze lucrurile la nivelul actual, dar care vor sa impinga totul la urmatorul nivel. Acest lucru este dovedit de faptul ca pot implica mai multe departamente in proiect.

In plus, daca acesta poate castiga respectul celorlalti, celor cu care nu lucreaza zi de zi, inseamna ca nu o sa se lase doborat de cei din jurul lor.

 

Daca vrei sa stii mai multe despre sales management inscrie-te si tu la training-ul nostru managementul vanzarilor pentru companii

Distribuie in social media:

<div class=”addthis_sharing_toolbox”></div>

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania:

Te-ar putea interesa si:

[crp]