Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

comunicare

Aceasta este a doua parte a seriei de articole intitulate: „Metoda Mintzberg – Rolurile in management”. Daca vrei sa citesti prima parte acceseaza link-ul:  Metoda Mintzberg – Rolurile in management

 

Prezentarea din articolul precedent este in stransa legatura cu acesta, de aceea, pentru a intelege si a putea face testul de la final, este foarte important sa citesti si prima parte.

Categoria decizionala

Rolurile manageriale din aceasta categorie implica folosirea informatiei.

  1. Rezolvare crize – Cand o organizatie sau o echipa se loveste de anumite obstacole este datoria managerului sa se ocupe de respectivele chestiuni. Trebuie sa rezolvi atat problemele externe ale echipei cat si pe cele interne.
  2. Alocare resurse – Este treaba ta sa determini care este modul optim de alocare a resurselor. Acest lucru implica gestionarea fondurilor, precum si a personalului impreuna cu alte resurse organizationale.
  3. Negociator – Este foarte probabil sa ti se ceara sa participi si sa conduci negocieri importante in cardul echipei, departamentului sau organizatiei. In multe cazuri, aceasta abilitate face diferenta intre un manager mediocru si unul bun.
  4. Antreprenor – Ca manager, esti responsabil de majoritatea schimbarilor din organizatia ta. Asta presupune rezolvarea problemelor, generarea de noi idei si implementarea lor.

 

Aplicarea modelui

Poti folosi modelul Mintzberg ca model atunci cand vrei sa iti dezvolti abilitatile si cunostintele personale (asta include sa te dezvolti si in zonele in care nu esti foarte stabil sau puternic).

In primul rand, este foarte important sa analizezi cat timp aloci pentru fiecare dintre rolurile manageriale. Iti petreci cea mai mare parte din timp gestionand conflicte? Rezolvand crize? Negociind? Acest exercitiu te va ajuta sa iti dai seama la care dintre aceste sarcini esti mai bun si la care mai ai nevoie de lucrat.

Foloseste o foaie de hartie, noteaza toate cele 10 roluri manageriale din modelul prezentat si evalueaza-te cu un punctaj de la 1 la 5 pentru fiecare dintre ele. 1 reprezinta „nu sunt bun” deloc iar 5 reprezinta: „sunt foarte bun”. Dupa ce ai terminat, incepe treptat sa aloci timp si pentru rolurile la care nu excelezi, pentru a deveni un manager din ce in ce mai bun!

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: