Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Primul job de manager este un mare pas inainte. Este un semn ca incepi sa evoluezi in cariera si primesti o responsabilitate mai mare. Pe de alta parte, inseama ca succesul tau nu mai este determinat de performantele tale, ci de performantele echipei tale. Sunt sanse mari ca actualii subalterni sa iti fi fost colegi, poate prieteni si devine putin ciudat sa fii seful lor. Alti oameni din echipa ta pot avea mai multa experienta ca tine si cel putin o persoana si-ar fi dorit postul pe care l-ai primit. Ce ar trebui sa faci fiind pentru prima data manager? Iata trei strategi care te vor ajuta sa supravietuiesti statutului de novice in management.

  1. Esti 100% sef, dar numai 50% din relatie.

Cand esti sef, mereu esti sef 100%. Ochii oamenilor sunt indreptati non stop spre tine, indiferent daca realizezi asta sau nu. Monitorizeaza tot ce faci si in special tot ce nu faci, iar cel mai important de inteles este faptul ca ei interpreteaza in moduri diferite actiunile tale. Oferi mai mult timp si energie pentru o persoana care iti este prieten? Uneori esti neclar in legatura cu cerintele pe care le ai? Te straduiesti sa stabilesti niste limite? Fii sigur ca ceilalti membri ai echipei observa asta.

Chiar daca esti 100% sef, o relatie intre doi oameni necesita, da, doi oameni. Aduci 50% la ea si cealalta persoana are aportul ei egal. Prea multi lideri incepatori cred ca sunt responsabili pentru 100% din relatiile cu subalternii. Poti face tot ce iti sta in putinta, chiar mai mult de atat, dar tot vei vedea ca unii oameni nu sunt multumiti. Nu poti face oamenii sa se comporte intr-un anumit fel sau sa le placa orice decizie pe care o iei. Nu ai control asupra modului in care cei din jur se simt in legatura cu tine, tot ce controlezi cu adevarat este modul in care tu simti, crezi si te comporti. Treaba ta este sa te asiguri ca cei 50% care tin de tine sunt facuti cum trebuie.

 

  1. Profita de abilitatile membrilor echipei

 Cand esti promovat ca manager ai o foarte mare presiune care apasa pe umerii tai. Este foarte tentant sa preiei toata greutatea grupului in efortul tau de a-ti demonstra abilitatile, de vreme ce aceasta strategie ai folosit-o pentru a ajunge acolo unde esti. Dar asta este exact opusul a ceea ce ar trebui sa faci. In schimb, ia in considerare perspectiva celorlalti, abilitatile lor si preferintele pe care le au. Imediat ce esti promovat, ia-ti calendarul si stabileste intalniri periodice cu subordonatii tai. Afla in timpul intalnirilor ce ii motiveaza pe ei, daca le place sau nu ceea ce fac, dupa care vorbeste despre viziunea ta pe care o ai in legatura cu grupul si vezi daca ei sunt incantati sau nu.

  1. Invatandu-i pe altii, inveti si tu

 Cand predai anumite cunostinte cuiva, de obicei actiunea are beneficii pentru cel ce primeste informatia. Un vechi proverb latin spune: „Docendo discimus” (invatand pe altii, invatam si noi). Managerii care sunt mentori pe plan proferional pentru subordonatii lor, statistic, au rezultate mult mai bune decat cei care nu fac acest lucru. Referitor la intalnirile despre care am vorbit la metoda numarul 2, ofera un feedback regulat, formulat cat mai constructiv posibil. Daca esti mentor pentru subordonatii tai vei fi mult mai eficient iar acestia vor fi mult mai atrasi de tine.

 

.

 

 

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: