Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Sunt sanse bune ca, la un moment dat in viata ta, sa fi participat la un curs de “managementul timpului”, ai citit despre asta in carti si ai incercat sa utilizezi un planificator electronic sau pe hartie pentru a-ti prioritiza si organiza ziua. Te vei intreba, probabil: „De ce, cu toata aceasta tehnologie existenta, am impresia ca nu pot face tot ceea ce trebuie sa fac?”

Raspunsul este simplu. Tot ceea ce ai invatat vreodata despre gestionarea timpului este o pierdere de timp deoarece nu functioneaza.

Inainte de a incepe sa gestionezi timpul trebuie sa inveti ce inseamna de fapt timpul. Un dictionar defineste timpul ca „punctul sau perioada in care se intampla anumite lucruri.” Mai simplu spus, timpul este atunci cand se intampla lucruri.

Exista doua tipuri de timp: Timpul afisat de un ceas si timpul real. In cel de pe ceas, sunt 60 de secunde intr-un minut, 60 de minute intr-o ora, 24 de ore intr-o zi si 365 de zile intr-un an. Tot timpul trece in mod egal. Cand cineva implineste varsta de 50 de ani, sunt chiar 50 de ani si nici mai mult, nici mai putin.

In timpul real, tot timpul este relativ. Timpul zboara sau trece mai greu in functie de ceea ce faci. Doua ore la departamentul de autovehicule se pot simti ca 12 ani. Si totusi, copiii nostri de 12 ani par ca au crescut in doar doua ore.

Ce timp descrie lumea in care traiesti cu adevarat, timpul de pe ceas sau cel real?

Motivul pentru care gadget-urile si sistemele de time management nu functioneaza este acela ca aceste sisteme sunt proiectate pentru a gestiona timpul de pe ceas. Timpul afisat de un ceas este irelevant. Nu traiesti si nici nu ai ai acces la timpul de pe ceas. Traiesti in timpul real, o lumea in care timpul zboara cand te distrezi sau trece mai greu atunci cand iti calculezi taxele si impozitele.

Vestea buna este ca timpul real este doar mental. Exista doar in creierul nostru. Tu il creezi. Orice creezi poate fi gestionat. Este momentul sa elimini orice auto sabotaj sau auto limitare care orbiteaza in jurul expresiei „a nu avea suficient timp” sau astazi nu este „momentul potrivit” pentru a porni o afacere sau pentru a administra afacerea in mod corespunzator.

Exista doar trei modalitati de petrecere a timpului: gandurile, conversatiile si actiunile. Indiferent de tipul de afacere pe care o detii, munca ta va fi compusa din aceste trei elemente.

Ca antreprenor s-ar putea sa fii intrerupt in mod frecvent sau atras in directii diferite. In timp ce nu poti elimina intreruperile, poti sa ai un cuvant de spus cu privire la timpul alocat pe fiecare in parte si cat timp vei petrece pe gandurile, conversatiile si actiunile care te vor duce catre succes.

 

Pune in practica urmatoarele tehnici pentru a deveni maestrul propriului timp:

 

  1. Tine un program scris cu tine si inregistreaza-ti toate gandurile, conversatiile si activitatile din timpul unei saptamani. Asta te va ajuta sa intelegi cat de multe poti sa faci pe parcursul unei zile si unde se duc momentele tale pretioase. Vei vedea cat de mult timp petreci de fapt pentru a produce rezultate si cat de mult timp este irosit pe ganduri, conversatii si actiuni neproductive.
  1. Orice activitate sau conversatie care este importanta pentru succesul tau ar trebui sa aiba un timp alocat. Liste cu activitati de facut devin din ce in ce mai mari pana in punctul in care nu mai pot fi folsite. Agendele de programari functioneaza. Programeaza sedinte cu tine insuti si blocheaza perioade de timp pentru ganduri de inalta prioritate, conversatii si actiuni. Programeaza timpul de inceput si de terminat pentru acestea. Instituie obisnuinta de a tine aceste sedinte.
  1. Planifica sa petreci cel putin 50% din timpul tau angajat in procese de gandire, activitati si conversatii care produc cele mai multe din rezultatele tale.
  1. Planifica timp pentru intreruperi. Ia in calcul timpul in care vei fi luat de la munca pe care o faci. Gandeste-te, de exemplu, la conceptul de a avea „ore de birou”. „Orele de birou” nu reprezinta de fapt un alt mod de a spune „intreruperi planificate?”
  1. Rezerva primele 30 de minute ale zilei pentru a-ti planifica ziua. Nu-ti incepe ziua pana nu ai pus la punct planul de peste zi. Cel mai important moment al zilei este ora in care iti pui la punct programul zilei respective.
  1. Ia-ti cinci minute inaintea oricariu apel si gandeste-te la rezultatul pe care vrei sa-l obtii. Asta te va ajuta sa stii cum ar trebui sa arate succesul inainte sa incepi. Si va incetini si timpul. Rezerva cinci minute dupa orice apel si activitate pentru a determina daca rezultatul dorit a fost atins. Daca nu, ce lipseste? Cum poti sa adaugi ce lipseste in urmatorul apel sau urmatoarea activitate?
  1. Pune un semn cu „Nu deranjati” atunci cand trebuie neaparat sa-ti termini anumite lucruri.
  1. Pune in practica posibilitatea de a nu raspunde la telefon doar pentru ca suna si a nu raspunde la email-uri doar pentru ca le primesti. Deconecteaza clientul de mesagerie instanta. Nu le da oamenilor atentia ta imediata, asta doar daca nu cumva natura afacerii tale cere in mod esential sa dai un raspuns uman imediat. Programeaza, in schimb, un moment in care vei raspunde la email-uri si vei returna telefoanele.
  1. Blocheaza alte distrageri ale atentiei, precum Facebook si alte forme de social media, asta doar daca nu folosesti aceste instrumente pentru a genera afaceri.
  1. Retine ca este imposibil sa faci totul. De asemenea, aminteste-ti ca sanse bune sunt ca 20% din gandurile, conversatiile si alte activitati ale tale sa produca 80% din rezultate.

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: