Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Daca observi pe cineva incruntat, cu capul plecat, umerii lasati, inseamna ca nivelul de incredere in sine in acel moment este la un nivel foarte scazut.

Limbajul nonverbal pe care il transmite corpul tau nu reflecta doar emotii, ci este adesea chiar cauza acestora. Prin invatarea catorva modalitati principale prin care postura ta, gesturile tale, expresia ta faciala si chiar si tonul vocii iti vor influenta mintea, vei fi mai constient de factorii care influenteaza starea ta de spirit si-ti va oferi un avantaj in prezentari si negocieri.

 

  1. Cunoaste „postura puterii”

Deschiderea corpului tau si ocuparea de mai mult spatiu – cunoscuta ca „postura puterii” – s-a demonstrat in diverse studii ca are o serie de efecte care stimuleaza increderea. Pentru cei ambitiosi, un exemplu de postura ar fi cea in care se sta pe scaun cu mainile in spatele capului si cu picioarele pe birou; sau, un exemplu mai subtil, stand in picioare cu picioarele departate si cu mainile in solduri. Practic, cu cat ocupi mai mult spatiu cu postura ta, cu atat esti mai „puternic”.

Intr-un studiu la Harvard de anul trecut, s-a aratat ca elevii au tinuti discursuri mai impresionante in cadrul unui interviu daca, in prealabil, au petrecut doua minute in doua posturi ale puterii – una sezand si una in picioare. Alte studii au aratat ca petrecerea timpului in acest tip de postura creste nivelul de testosteron, asumarea riscurilor, toleranta la durere si increderea in propriile abilitati de leadership. In plus, „postura puterii” iti mareste capacitatea de respiratie, lucru care duce la calmarea nervilor sau emotiilor.

 

  1. Evita folosirea dispozitivelor mobile

Chiar si dimensiunea pc-ului la care lucrezi poate schimba postura, si astfel, comportamentul. Oamenii sunt mai susceptibili de a fi asertivi dupa ce au petrecut timpul intr-o postura mai deschisa, mai relaxata, folosind un laptop sau un desktop, comparativ cu timpul petrecut intr-o postura mai restrictiva folosind o tableta sau un telefon. Ceea ce inseamna ca dimensiunea dispozitivului tau preferat conteaza si poate avea efecte nedorite asupra increderii si a starii tale de spirit.

Inainte de un telefon important sau de o intalnire asigura-te ca petreci ceva timp departe de telefon sau tableta. Nu numai ca lipsa lucrurilor care-ti pot distrage atentia te va ajuta sa te concentrezi si sa-ti organizezi gandurile, dar te va face, de asemenea, si mai increzator in propriile forte.

 

  1. Fii constient de expresia ta faciala

Nu doar pozitia corpului tau iti poate afecta emotiile, ci si expresia faciala. De exemplu, pentru unii oameni, petrecerea timpului razand in mod deliberat ii poate face sa se simta mai pozitivi si creste accesul catre amintirile pozitive. Aceeasi poveste este valabila si pentru tonul vocii. Studiile arata ca atunci cand oamenii vobesc cu o tonalitate scazuta se simt mai puternici.

Ca si in cazul posturilor, e bine, de asemenea, sa fii constient de situatiile in care expresia ta faciala este afectata de anumite circumstante. Cand erai mic si auzeai ca nu e bine sa te strambi pentru ca vei ramane asa nu era un lucru total neadavarat. Daca vei petrece ore incruntandu-te pentru a te concentra la ecranul unui calculator, este posibil ca expresia ta faciala negativa prelungita sa-ti afecteze starea de spirit si perceptia pe care ceilalti o au in legatura cu tine. Oamenii sunt mai nervosi si agresivi dupa ce au petrecut timp incruntati la lumina directa a soarelui, comparativ cu cei care poarta ochelari sau au avut soarele in spatele lor. Daca te uiti deja crucis la monitor de cateva ore sau daca faci naveta la birou incruntat, cel mai indicat ar fi sa iei o pauza inainte de o intalnire sau de un telefon, sau gaseste o oglinda si „reseteaza” expresia ta faciala. Nu ti-ai dori ca, intr-o intalnire, fata ta incruntata sa interfereze cu emotiile tale.

Comporta-te ca si cum ai fi fericit si increzator si e foarte probabil ca, la un moment dat, sa incepi sa te simti asa.

 

  1. Gesturile pe care le faci cand vorbesti

Avem tendinta sa vedem gesticulatia ca pe un capriciu de compartament sau ca pe un tic, dar studiile arata ca aceste miscari ale mainilor ajuta de fapt procesele noastre mentale.

Oamenii sunt in masura sa explice problemele matematice mai bine si, in acelasi timp, sa-si aminteasca si un sir de litere daca gesticuleaza in timp ce vorbesc. Acest lucru este posibil deoarece gesturile transforma calculele matematice in activitati mai putin mentale prin externalizarea si vizualizarea informatiilor relevante, eliberand astfel resurse cognitive necesare procesului de memorare al sirului de litere.

Gesticularea din timpul vorbirii nu numai ca ajuta in procesele de gandire, dar va ajuta, de asemenea, si pentru a face o impresia buna. Prezentatorii care gesticuleaza mai mult sunt catalogati ca fiind mai eficienti si mai competenti decat cei care nu isi misca deloc mainile.  La fel ca tonul, volumul si ritmul vorbirii tale, gesturile reprezinta un alt instrument pentru a puncta ceea ce spus. De asemenea, gesturile pot ajuta publicul sa inteleaga si sa-si aminteasca ceea ce ai spus. De aceea, cel mai important lucru aici este sa te asiguri ca gesturile tale au legatura cu ceea ce spui si nu ca sunt doar niste ticuri sau ca dai din maini fara noima.

Stresul si anxietatea te pot face nepriceput, incruntat si defensiv. Acest lucru duce la urmatorul cerc vicios: pozitia corpului nostru si expresia de pe fata noastra alimenteaza creierul si ne influenteaza starea de spirit, care, apoi, schimba limbajul corpului.Vestea buna este ca poti rupe acest cerc. Deschide-ti postura, stai drept, vorbeste cu tarie, gesticuleaza – comporta-te ca si cum tu ai detine controlul – si e posibil ca dorintele tale sa devina realitate.

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: