Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Conferintele sunt un mediu grozav pentru a acumula cunostinte, mai ales cand te gandesti ca oamenii vin de buna voie, in mare parte, pentru ca vor sa afle cele mai noi lucruri de pe piata. Insa nu putini conferentiari s-au trezit fata in fata cu un public distras si usor nerabdator. Ceea ce pare putin ciudat, daca gandim in retrospectiva, de ce ar cheltui oamenii bani pentru ceva ce, aparent, nu ii intereseaza?

Adevarul este ca ii intereseaza si vor sa fie in sala. Lipsa atentiei nu este generata de dezinteres sau orator. Cea mai mare parte din vina o are tehnologia aici. Un studiu Pew Research Center, a aratat ca de vrei, nu vrei, ca utilizator de smartphone esti distras si capacitatea ta de concentrare este mult mai scazuta. Cum ar putea fi altfel intre 3 notificari, 2 mesaje si 5 e-mailuri anuntate fie de un zbarnait, fie de led-ul palpaitor al telefonului ori amandoua?

Asadar, cand esti pe scena, concurenta pentru atentia publicului provine chiar din buzunarul oamenilor. Ce poti face tu pentru a castiga batalia?

 

 

Cum captezi atentia unui public distras – 3 pasi simpli

 

 

1. Seteaza  expectative

Nu, nu este un indemn spre a trata publicul ca pe liceeni in banci. Oamenii din sala sunt adulti si trebuie tratati ca atare. Asadar, cere publicului sa dea telefoanele pe silentios, creeaza un mediu prietenos si placut pentru invatare si vorbeste despre ce ii asteapta in cadrul discutiei voastre.

 

 

2.Nu incerca sa fii profesorul

 

Limbajul cu siguranta nu transmite la fel de informatii despre tine, precum postura sau tonalitatea, dar cu siguranta da tonul atmosferei. Nu incerca sa fii de o formalitate exacerbata sau doar sa impingi informatia in capul oamenilor. Daca vorbesti si setezi o atmosfera prietenoasa, ai mai multe sanse, nu doar sa captezi mai usor publicul, ci si sa ramai in memoria audientei. Oamenii isi amintesc mult mai usor discutiile intre prieteni, asadar un cadru informal, prietenos o sa fie mult mai simplu de retinut.

Nu uita, sa vorbesti colocvial, personal si informal nu inseamna lipsa de professionalism, inseamna doar crearea unui cadru optim pentru audienta ta.

 

3. Adapteaza prezentarea in functie de public

 

In sala or sa fie destule lucruri care or sa te distraga de la ceea ce faci, apoi mai e si publicul in sine care reactioneaza diferit. Nici un auditoriu nu este la fel ca cel de dinainte, asadar si reactiile si interesul vor fi diferite. Inainte sa te lasi dezarmat, in vata sa te adaptezi si sa improvizezi in functie de moment si de public. Sigur, asta nu inseamna sa te transformi intr-un comediant, inseamna doar sa adaptezi modul in care vorbesti, exemplele si modul in care te comporti pe scena in functie de cum reactioneaza publicul tau.

 

Invata si tu sa fii un speaker exceptional! Inscrie-te la trainingul nostru de public speaking pentru companii.

 

 

 

 

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: