Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Se spune adesea ca greselile iti ofera mari oportunitati de invatare. Cu toate acestea, este mai bine, in primul rand, sa nu faci greseli.

In acest articol, vom vorbi despre 6 dintre cele mai frecvente erori de conducere si management si vom scoate in evidenta modalitati de a le evita. Daca vei putea afla asta din acest articol mai bine decat din experienta ta, vei putea evita multe probleme.

1. Nu oferi feedback

Mihai este un reprezentant de vanzari talentat, dar are obiceiul de a raspunde la telefon intr-un mod neprofesionist. Seful lui este constient de acest lucru, dar asteapta de la Mihai sa isi revizuiasca singur performantele, sa isi dea seama de ceea ce greseste. Din pacate, pana cand acesta nu va fi avertizat in legatura cu aceasta problema, va continua sa ii indeparteze pe potentialii clienti.

Faptul de a nu oferi feedback, este una din cele mai frecvente greseli pe care liderii o fac. Cand nu oferi un feedback prompt angajatilor tai, le privezi posibilitatea de a-si imbunatati performantele.

Pentru a evita aceasta greseala, invata sa oferi feedback regulat echipei tale. Te poti inscrie la o sesiune de instruire pe tema oferirii de feedback pentru a intelege in profunzime importanta acestuia, si pentru a invata cum sa il furnizezi in mod eficient.

2. Nu iti faci timp pentru echipa ta

Atunci cand esti manager sau lider, este usor sa te afunzi in munca astfel incat sa nu iti mai gasesti timp pentru echipa ta. Da, esti implicat in proiecte importante pe care trebuie sa le pui la punct, insa echipa ta ar trebui sa o pui pe primul loc. Atunci cand oamenii vor avea nevoie de tine si nu vei fi disponibil, acestia nu vor sti ce sa faca pentru ca nu vor gasi sprijinul si indrumarea de care au nevoie pentru a-si indeplini obiectivele.

Evita pe cat posibil aceasta greseala si invata sa iti asculti echipa. Dezvolta-ti inteligenta emotionala astfel incat sa constientizezi mai mult nevoile echipei tale. Stabileste un timp in care “usa ta va fi mereu deschisa” asfel incat oamentii tai vor sti mereu cand pot apela la ajutorul tau.

3. Esti mult prea prietenos

Multi lideri isi doresc sa fie prientenosi si apropiati fata de cei din echipa lor. La urma urmei, oamenii sunt mai fericiti atunci cand lucreaza pentru un manager cu care au o astfel de relatie. Cu toate acestea, vor fi momente in care va trebui sa iei decizii importante cu privire la echipa ta si unii omeni vor fi tentati sa profite de relatia pe care o ai cu ei.

Acest lucru nu inseamna ca nu poti socializa cu oamenii tai, insa trebuie sa gasesti un echilibru intre a fi prieten si a fi sef.

De asemenea, asigura-te ca ti-ai setat limite clare, astfel incat membrii echipei nu sunt tentati sa profite de tine.

4. Nu iti definesti obiectivele

Cand oamenii tai nu au obiective clare, ziua lor de munca va fi un haos. Ei nu pot fi productivi daca nu au idee pentru ce lucreaza sau ce inseamna munca lor. De asemenea ei nu isi pot prioritiza volumul de munca in mod eficient, ceea ce inseamna ca proiectele si sarcinile vor fi indeplinite in ordinea gresita.

Evita cat poti de mult aceasta greseala si invata cum sa stabilesti obiective inteligente pentru echipa ta.

5.  Neintelegerea motivatiei 

Stii de ce este motivata cu adevarat echipa ta? Iata un indiciu: e voarba de sanse, nu doar de bani.

Multi lideri fac greseala de a crede ca echipa lor e motivata doar de recompensele financiare. Oricum, este putin probabil ca acest lucru sa fie singurul care ii motiveaza.

De exemplu, persoanele care cauta un echilibru intre munca si viata personala, ar putea fi motivate de un program flexibil. Altii vor fi motivati de alti factori cum ar fi: realizari, lauda, recunostinta etc.

6. Graba in procesul de recrutare

Cand echipa ta are un volum mare de lucru, este important sa ai multi oameni “la bord” pentru a putea face fata, dar ocuparea unui rol vacant prea repede, poate fi o greseala dezastruoasa.

Grabirea recrutarii poate duce la alegerea unor persoane neptrivite pentru echipa ta: oameni necooperanti, ineficienti sau neproductivi. Ar putea necesita de asemenea instruire suplimentara si incetini echipa deja formata. Cu persoana nepotrivita vei pierde timp pretios si resurse daca lucrurile nu vor merge asa cum ar trebui.

Cu totii facem greseli, insa exista greseli pe care liderii si managerii le fac in special.

Este adevarat ca o greseala poate fi o oportunitate de invatare dar a-ti lua timp pentru a invata cum sa recunosti si sa eviti greselile, te poate ajuta sa devii productiv si de succes precum si respectat de catre echipa ta.

 

Vrei sa stii cum poti sa ai rezultatele dorite la tine in organizatie?

Vrei sa poti planifica, organiza si analiza eficient afacerea sau departamentul pe care il conduci?

Vrei sa faci cunostinta si sa stii cum sa folosesti cele mai utile instrumente de lucru ale unui manager eficient?

Inscrie-te acum la Trainingul de “Management Organizational”!

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: