Introdu adresa ta de email si descarca acum gratuit eBook-ul

 

Vreau sa primesc e-book-ul pe adresa de email:

Stresul este una dintre cele mai mari probleme ale secolului nostru. Sunt zile in care ne trezim obositi si deadline-urile nu ne dau pace, zile in care am dormit mai mult de 8 ore si ne trezim epuizati si toate acestea sunt datorate stresului.

Poate la inceput nu pare un lucru chiar atat de grav sau de nedepasit. Insa printre multele efecte negative ale stresului se numara: anxietatea, depresia si, intr-un mod foarte sucit, reducerea permanenta a capacitatiilor corticale. Fiecare dintre acestea lasa daune permanente.

Putina presiune e buna, de cele mai multe ori ne simtim stresati pentru ca ne pasa foarte mult de obiectivul pe care il avem de atins. Insa in loc sa invatam sa combatem efectele lui: insomnie, lipsa de concentrare, irascibilitate, anxietate etc am putea sa invatam cum sa combatem direct sursa prin metode simple pe care le putem pune in practica zi de zi!

In definitiv, este mult mai bine sa opresti o boala (anxietate, insomnie, depresie) in starea sa incipienta decat sa te lasi tras in forma sa acutizata. Asadar, va prezentam 3 pasi simpli in managementul stresului

Pentru a putea atinge un echilibru emotional si fizic, pentru a fi cu adevarat productivi si a ne putea bucura de ceea ce facem trebuie sa invatam sa facem managementul situatiilor stresante.

1.Indentifica sursa stresului.

In situatii stresante ne spunem multe lucruri care sa mai indulceasca situatia. Ne este placut si la indemana sa ne spunem ca dupa ce terminam proiectul, ducem deadline-ul la bun sfarsit, mai eliberam din program si asa mai departe o sa dispara si stresul. Adevarul este ca daca tragi o linie si te intrebi cand a fost ultima oara cand te-ai simtit liber si relaxat s-ar putea sa nu stii cu siguranta.

Pentru a identifica ce provoaca stres constant poti tine un jurnal.

  • In fiecare zi trece evenimentul sau situatiile care te-au pus intr-o situatie stresanta.
  • Cum te-ai simtit fizic si psihic datorita acelor situatii
  • Cum ai reactionat in fata acelor situatii
  • Ce poti sa faci pentru a te simtii mai bine.

2.Inlocuieste obiceiurile nesanatoase care te ajuta sa faci fata situatiei cu unele sanatoase.

  • Fumatul il poti amana. In ciuda a ceea ce ai crede, poti inlocui fumatul cu alte obiceiuri sanatoase cum ar fi bautul de ceai. Lucreaza la lucrurile pe care iti este usor sa le faci si lasa mai tarziu pe cele mai neplacute.
  • Un pahar de bere dupa orele de munca grea este mai mult decat bine venit. In orice caz, daca ziua a fost foarte stresanta este posibil sa incepi sa iti intreci limita obisnuita. Stabileste-ti o limita rezonabila si straduieste-te sa nu o depasesti.
  • Mancarea si programul alimentar haotic sunt si ele o problema majora. Incearca pe cat posibil sa mananci mancare sanatoasa. Fas food-ul, putem fi cu totii de acord, are un gust bun si este la indemana oricarui om grabit, insa acest lucru nu il face sanatos sau satios. Din mancarea fast-food lipsesc adesea nutrienti si vitamine care ne ajuta sa fim productivi sau relaxati. Incearca sa mananci echilibrat.

  3.Arde cortizolul!

Cel mai stresant eveniment din viata de zi cu zi este adesea acela pe care simtim ca nu il putem controla si sincer vorbind sunt multe lucruri de care ne lovim si nu tin de noi insine. Acestea au un efect neplacut asupra intregului corp, iar cele mai afectate sunt gladele care produc cortizol (corticosuprarenala), creierul . Efectele neplacute sunt cauzate de dezechilibrul la nivel chimic pe care il produc aceste situatii.

Una dintre cele mai bune metode de a simti ca preieri controlul asupra situatiei, dar si a arde cortizolul este fitness-ul. Poate ca nu ai timp sa mergi la sala, sa incepi un sport si asa mai departe, insa o plimbare de minimum un km pe zi tot poti face.

Daca vrei sa afli mai mult despre managementul stresului, inscrie-te la cursul nostru corporate: training managementul stresului in organizatii

Distribuie in social media:

Inscrie-te si tu la urmatoarele evenimente Traininguri Specializate Romania: